Boxas borta bra, men hemma bäst?

Det känns nästan lite vemodigt att åka bort så länge. Ledde igår boxen för sista gången på 7 veckor och det kändes väldigt konstigt. Deltagarna sa att de kommer sakna mig och jag kommer faktiskt att sakna dem också. Får väl försöka ha sinnet inställt på box varje tisdag ändå, så att man inte hamnar ur fas liksom. Så när boxen börjar nästa tisdag sitter jag på flyget och inväntar landning och byte av plan i Amsterdam. :)

En arbetskamrat från Oslo, Eirik, var med på boxen igår också, det speciella med detta är att han har väldigt mycket mer erfarenhet av boxning och kickboxning än vad jag har. Det var grymt nervöst till en början, man blir ju så osäker på om man verkligen har rätt teknik och sånt när man vet att någon som är så mycket bättre är med. Men jag utnyttjade situationen och fick lite tipps och förslag på övningar efter passet. Dock är det lite svårt att veta hur man kan tillämpa dem, box är trots allt inte samma sak som boxning. Vart drar man gränsen?

Det var skönt att känna att man kom ihåg och kände igen det mesta av det han sa iaf. Inga större nyheter teknikmässigt iaf.


Resan är nära, idag har jag tagit Twinrix-spruta nr 2, den sista före resan. Spruta nr 3 kommer först om ett drygt halvår. Imorgon ska jag hämta ut mina Singaporedollar också!


Det börjar bli svårt att koncentrera sig på jobbet nu… Undrar hur måndagen kommer bli? Sista dagen före avresa brukar man ju ha ett huvud som innehåller en massa snurriga tankar kring resa och packning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0