Mars är här

Då var det dax för utmaningen. Jag har funderat över hur jag ska lägga upp det och det blir ju en del modifieringar.

 

TRÄNING:

Maxtestet har jag kortat ner ganska mycket. Eftersom jag antagligen inte kommer ha tid/möjlighet att träna nån kondition när jag är borta så hoppar jag över det helt. Det enda jag kan säga är att jag ska röra mig så mycket jag kan/har tid med. Armhävningar och plankan har jag koll på nu hur mycket jag orkar, utfallen hoppar jag över att göra maxtest med eftersom jag vet att jag kan göra hyfsat många. Jag kollar inte heller hur många burpees jag klarar eftersom de är nya för mig och jag inte fått till tekniken än, så det känns inte som om jag får ut så mycket av att ta med dem i maxtestet.

Jag ska alltså göra minst 300 armhävningar, och för mig är det bara armhävningar på tå som gäller. 30m minuter i planka ska inte va så svårt det heller, även där är det bara på tårna som gills. 250 utfall ser jag inte heller som nått större problem. 200 burpees kan bli lite mer av en utmaning eftersom de är nya för mig, men det borde också kunna gå bra. Dessutom lägger jag till att jag ska göra 3x25 sittups minst varannan dag. Hinner jag göra alla dessa övningar innan månaden är över så ska jag givetvis fortsätta med övningarna på samma vis tills månaden är slut.

 

SJÄL:

Att få tid för mig själv kan bli svårt, så jag får hoppa över den biten också, men en affirmation kan jag allt få till. Ska sätta upp en lapp här hemma och packa ner en i resväskan. :)


MAT:

Så länge jag är i Sverige är det från och med nu godisförbud alla dagar utom lördag och jag ska försöka hålla nere kolhydratsintaget, men när jag lämnar landet vill jag inte ha några restriktioner gällande mat. När man åker utomlands vill man ju va öppen för allt det nya och vill ha möjlighet att smaka på saker, även godis, så då får jag äta allt. Fast självklart i ”rimliga” mängder. Kommer nog slinka ner en och annan öl också, får försöka hålla koll på att det inte blir för ofta även om det kan bli svårt när arbetskamraterna börjar tjata. För de kommer garanterat tycka att jag ska vara med och dricka öl...


BELÖNING:

Belöningen har jag inte helt klart för mig än. Är sugen på ett par randiga träningsbyxor som jag sett i en tidning, men jag hittar inte nått ställe man kan köpa dem på, så det kan bli svårt. Dessutom kanske jag hittar nått trevligt i Singapore som jag kan ha som belöning. Lite luddigt alltså, men om inte annat så hittar man alltid nått trevligt träningslinne man kan belöna sig med. :)

 

 

 

Hoppas att detta kan vara precis det jag behöver för att fortsätta hålla igång även efter 10 timmars arbetsdag i varma Singapore och under semester när vi åker runt i Singapore och Malaysia. 6 veckor utan träning blir väldigt mycket annars, jag som är igång så bra nu, jag vill inte tappa min träningsmoral!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0