Singaporenytt

 

Singapore dag 9

Vår norska chef ville ha med oss ut på middag ikväll och det fick han ju självklart. Vi var på Steakhouse, de hade helt underbar mat. Nästan så att man glömde att man var i ett land där de mest äter ris och kyckling och alla rätter smakar likadant. En väldigt trevlig kväll och man fick mersmak på att gå ut och dricka öl, något som jag inte alls känt för tidigare.

 

Singapore dag 10

Arbetsdagen idag kändes nog väldigt lång för många av oss, det blev ju trots allt lite sent igår. Tur att jag inte stannade kvar ute och fortsatte festen, då hade jag varit ett vrak. Kvällen bjöd dock på lite mer kalasande, vi satt på vårt rum en ganska lång stund på kvällen och drack öl. Det var väldigt trevligt och klockan lyckades bli 3 innan vi kom i säng. Lite dumt kanske eftersom vi bestämde att vi skulle ta färja ut till några småöar på morgonen och var tvungna att gå upp kl 7.

 

Singapore dag 11

Lördag! Det regnade större delen av dagen! Regnet började komma precis när vi klev utanför hotellets dörrar och slutade inte förrän en stund efter att vi kommit hem igen. Att sitta på en ö i regnet var ju ingen höjdare, vi gick runt lite, men det kom för mycket regn och vi hade inga ordentliga regnkläder. Mesta delen av tiden spenderades alltså vid färjeläget under tak. Drygt 3 timmar senare kom färjan, men då den hade en viss rutt den åkte, så kom vi ju inte tillbaka till fastlandet, utan till en annan ö först och där var vi tvungna att vänta i ytterligare nån timme. Detta var dock trevligare, regnet hade minskat en aning och denna ön kändes mysigare. Där fanns ett kinesiskt tempel och en massa sköldpaddor att titta på. Jag gick upp på en kulle (öns enda kulle) för att se vad som fanns på toppen, där bodde en ensam man som ville ”välsigna” mig och min familj och vänner och sedan fick jag självklart skänka lite pengar. Det var en ganska lustig man, han sa att jag fick låna badbyxor av honom om jag ville bada! Det sista av eftermiddagen spenderade jag med att ta en tupplur, käka och sedan gå runt lite på stan. Alldeles när jag tänkt lägga mig, får jag sms om att de andra sitter nere på ett annat hotellrum och festar, så jag tog mig såklart ner dit för att träffa gänget en stund. Kl 2 var det dags för utgång, men jag hade hållit mig lugn under kvällen och inte druckit så mycket så jag stannade hemma. Hade ju ändå varit ruskigt trött under dagen. Men det var svårt att stå emot, speciellt när hela bunten började ropa mitt namn. :)

 

 

Singapore dag 12

Solen sken, åtminstone på förmiddagen. Så bra att man inte var ute hela natten, nu kunde man ju ligga och sola en stund. Fast man märker ju att solen är stark. Lyckades såklart missa att smörja in ett ställe på ena knäet och det är ganska så rött nu. Sedan blev det en stund på stan igen, jag hade bestämt mig för att köpa nya joggingskor, så det fick jag tag på. Träningsskor är ganska billigt här, så jag blir sugen på att köpa ännu ett par faktiskt. Jag använde skorna redan samma kväll, då jag för första gången under resan tränade (ja, förutom några armhävningar och sånt på rummet då). Hotellet har faktiskt ett hyfsat gym, fick tränat rygg och axlar samt en liten stund på löpbandet på slutet. Det var ruskigt skönt att få träna! Det är så synd att tiden här inte räcker både till träning och utforskande av staden på samma gång… Sen när jag blir ledig i två veckor vet jag ju inte om jag kommer ha möjlighet att uppsöka nått gym heller.

 

Singapore dag 13

Arbetsdagen gick fort, men det var varmt. Vanligtvid ligger temperaturen runt 25 grader, men idag var det definitivt mer än så. De håller på och grejar med luftkonditioneringen, så delar av den var avstängd dumt nog.

Planeringen för jobbet verkar vara ganska illa. Vi kommer vara väldigt få som ska jobba där efter påsk. De har redan frågat om vi som ska stanna kvar kan jobba på fredag också. Eller snarare låter det som att de tar för givet att vi ska göra det. Vi får väl se imorgon hur det kommer fungera. Om jag ska jobba så borde väl det bli övertid eftersom jag skulle varit ledig? Nåja, mycket sånt som snurrar i huvudet. Dessutom så kommer ju föräldrarna och Sören på torsdag kväll.

Annars har jag bara suttit inne på hotellrummet idag. Lite trist, men det är väl bra att spara lite pengar (eftersom jag bara springer i affärer annars) och att vila ordentligt. Och så fick jag ju skrivit en del också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0