Prylar



Vaknade med huvudvärk även idag. Börjar tro att det bara händer när jag mår dåligt, ja alltså är ledsen, och går och lägger mig.

Jag vet egentligen inte varför jag blev ledsen, eller jo, jag började tänka för mycket. Men varför gjorde jag det? Tar jag mig själv på så stort allvar? Det sista vi pratade om var att jag har så mycket prylar, ingen nyhet i sig, men innan har jag inte brytt mig när folk säger så eftersom det bara angått mig. Nu kan det eventuellt komma att angå någon annan också så småningom. Tyvärr identifierar jag mig väl en massa med mina prylar. Känner liksom ett band till var och en av grejerna. Det låter väl löjligt, men mina saker känns väldigt mycket jag och vad är/har jag utan sakerna? Vad är det som visar vad jag är om inte mina prylar?
Ja, jag har så dåligt självförtroende att jag identifierar mig via mina ägodelar.

Jag ska leda boxen ikväll igen, men när jag kommer hem ska jag se om jag inte kan försöka stoppa undan lite grejer och se hur det känns och om jag alls lyckas. Fast jag kommer säkert inte ha tid med det... Men då får jag väl ta tag i det imorgon istället.


Jag funderade häromdagen på varför jag är ledsen alls? Just det var en bra dag och att jag skulle gå runt och va ledsen var då helt obegripligt. Idag är däremot en väldigt mycket "mittimellan-dag" och som flera gånger tidigare får jag för mig att jag mår dåligt när jag är trött. Jag måste försöka komma i säng i tid.


Jag är rädd för att tappa den jag är. Vem nu det än är!?
Ända sedan jag flyttade tillbaka till Bengtsfors så har det där varit en återkommande fråga. Visst har den funnits där en hel del förut också, men det har blivit mer nu. Antagligen för att man nu förväntas ha funnit sig själv och veta vad man vill och hela det köret. Jag vet inte alls vem jag är eller vad jag vill. Vad har jag för mål i livet nu? Inga alls.

Jag är också rädd att tappa bort mig själv för att jag är för snäll. För att man följer andra för mycket, för att jag inte ens noterar vad det är jag gör förrän efteråt. Jag mår inte bra när jag inte känner att det finns utrymme för mig, men vad är jag och vad är det jag vill ha utrymme till? Man måste själv skapa sig det utrymmet, andra kommer inte ge det till mig. Men hur ser mitt eget utrymme ut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0