grönt är skönt

I helgen har det iaf hänt mer än på länge hemma hos mig. Det har blivit pysslat i trädgården rätt mycket. Har kört massor med kvistar genom kompostkvarnen, så kompostberget är nu ett något mindre kompostberg. Rötterna efter de två rododendronbuskarna på framsidan huset är uppgrävda och den största av dem ska sparas och troligtvis användas som någon slags ”trädgårdskonst”. Stengången fram till dörren är framgrävd och upplyft. Rabatten är rensad och tillrättad. Så skönt att få lite grejer gjorda!
Imorgon ska jag köpa färg till husgrunden och om man har tur med vädret så kan det kanske målas samma dag.

Fö så cyklade jag till jobbet idag, för först gången i år. Känner mig grymt duktig. Förutom just cyklandet så innebär det ju även att jag inte får sova lika länge som annars, enligt mig är det den största uppoffringen. På hemvägen blir det även en tur in på gymmet för att ge mina ben en rejäl träningsomgång. Blir intressant att se hur bra det går att cykla sista biten från Billingen hem till Bengtsfors efter det. :-)

Idag är en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0