Allright!

I fredags på gymmet fick jag ett erbjudande. Om jag ställer upp i nästa års lucia body fitness så får jag träningssällskap och antagligen träningsguidning inför det. Kändes konstigt. Lovade att tänka på saken. Jag har ju aldrig tänkt i de banorna förut, det har inte ens funnits i min värld. Jag har det senaste kollat runt på en del bloggar och sånt tillhörande tjejer som är med i body fitness tävlingar och lite smått beundrat det de gör och funderat över hur de orkar, men att jag skulle ha en möjlighet att träna mig dit har inte funnits. Att då få höra något sådant, känns väldigt stort och till en början väldigt främmande. Men det finns alltså de som tror att jag skulle kunna ta mig någonstans inom detta. Skumt.

 

Lite lustigt är också att gymmet är det ställe där jag inte behöver skämmas över min vikt (nejnej, man kanske inte behöver det annars heller men ändå...), där är det bra att jag väger så mycket. Är ändå ingen som tror att jag väger så mycket som jag gör. Men jag hoppas ju verkligen då att det faktiskt är muskler som väger.

 

Märkligt, att sitta och på allvar överväga att satsa på body fitness. Men vad innebär det egentligen? Jag vet inte riktigt. Min största oro är väl egentligen min hud. Vet inte hur mycket sånt gör i sammanhanget, men den har alltid varit mitt stora problem och däri ligger största motviljan att visa upp sig på ett sådant sätt.

 

 

Jag är fortfarande hemskt sugen på att skaffa mig ett husdjur. Kollar katter på blocket varje dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0