Däckad?

Äntligen har jag bytt till vinterdäck. Skönt. Sånt som är tråkigt att göra, men måste göras. Det gick tom ganska fort, jag börjar bli duktig på att byta däck, men med de rätta hjälpmedlen är det ju inte så svårt. Jag var alltså hemma hos föräldrarna igår kväll för att göra detta, de har ju en massa kattungar därhemma nu och mitt hjärta smälter varje gång jag ser dem. En av småttingarna (som fö döpts till Eva Braun!) klättrade upp längs mitt byxben och upp i mitt knä för att få bråka en stund och senare utmattad somna i min famn. Helt underbart. De är föresten riktiga bokmalar också, de ligger och sover tillsammans bakom böckerna i bokhyllan. :)

 

Vid 11-kaffet kom det upp en liten diskussion om piercings, varpå en av mina arbetskamrater kläckte ur sig att han inte tyckte att man borde få ha gratis sjukvård om man utsatte sig för sådant. Jag protesterade såklart, men man är ju tyvärr inte så snabbtänkt… Om det skulle va så, så skulle man ju inte ha rätt till sjukvård om man var tex hockeyspelare heller!? Riskerna man utsätter sig för där är väl minst lika stora? Åh, önskar verkligen att jag var mer snabbtänkt. Förstår inte varför folk ska tycka att piercings är så hemskt, är det ok att ha hål i örsnibbarna så borde det va ok på andra ställen också. Jag tycker att det är jättesnyggt i alla fall. Önskar att jag hade kunnat ha kvar min piercing som jag hade i nacken, den funkade tyvärr inte speciellt bra tillsammans med långt hår. :-/

 

Idag är det träning som gäller. Tror det får bli ett tungt benpass. Hoppas verkligen att jag orkar prestera riktigt bra idag. Benträningen har varit seg länge nu, väntar bara på att det ska släppa. Har köpt mig en träningsdagbok och ”Stora boken om styrketräning”, fick dem i fredags, men det är först nu som jag kollat lite mer på dem. Riktigt bra böcker tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0