Träning och sånt

Det har inte blivit skrivet nått på väldigt länge här. Jag har haft annat för mig och inte känt så mycket för bloggandet. Så vad är det där andra jag haft för mig då? Träning såklart, har fallit lite extra för styrketräningen. Mycket trevligt, det känns riktigt roligt att träna igen, sommaruppehållet gjorde susen. Tycker det är roligare att lyfta skrot än att gå på passen just nu, lite skönt eftersom jag kan träna direkt efter jobbet, men så tar det ju lite längre tid också. Försöker komma iväg och gymma minst tre gånger i veckan, sedan är det ju det obligatoriska box-passet på tisdagar eftersom det är jag som leder det (och ibland pump efteråt) och så försöker jag ta mig iväg på puls-passet på söndagar också, fast det är tyvärr ofta svårt att komma iväg till… Sen så skadar det ju aldrig med en liten promenad nu och då. Får man säga det själv så tycker jag att jag är riktigt duktig just nu. :)

Det känns faktiskt som att man gör lite framsteg också, känner tex att mina armmuskler både känns och syns mer. Har dessutom börjat käka lite kosttillskott, var ju förkyld i flera omgångar förra vintern och vill verkligen inte hålla på så i vinter också. Äter nu omega-3, mivi total samt lite extra protein nu och då.

 

Annars är det ett heltidsarbete att ta hand om hus och trädgård också. Det har kommit lite i skymundan tyvärr. Måste ta tag i att höststäda trädgården och planera hur man kan göra om badrummet. Tips på sidor att kolla badrumsprylar, kakel och sånt mottages tacksamt. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0